2011.július.14 (csütörtök) Főszerepben az elővárosi közlekedés

Főszerepben az elővárosi közlekedés

Mint mindenütt Európában, Miskolcon és a megyeszékhelyhez közelebb eső nagyobb városok életében is fontos szerepet tölt majd be az elővárosi közlekedés, fókuszálva elsősorban a vasút adta lehetőségekre.

Mivel a munkahelyek többsége kötődik a nagyvárosokhoz, a városkörnyéki rendszerek lényege, hogy segítse a munkaerő szabad mozgását. A vasút Ózd, Putnok, Edelény, Kazincbarcika, Sajószentpéter tekintetében egy viszonylag gyors és ütemes megközelítést tehetne lehetővé Miskolc irányába – több funkcióban. Riz Gábor, megyei közgyűlés alelnöke elmondta, sok például az olyan középiskolás, képzésben résztvevő és egyetemista, akik naponta kényszerülnek ingázásra a megyeszékhely, illetve Kazincbarcika, Ózd irányába.

[1_300] RizGabor3.jpg„A legfontosabb szempont, hogy abban az időszakban, amikor nagyobb számban indulnak munkahelyekre, iskolákba, egészségügyi intézményekbe az emberek, segítenünk kell az utazásukat, ez jelenti az ütemes közlekedés kialakítását. Mi a cél? Az, hogy egészen odáig juttassuk el az utast a kötött pályán, ameddig azt a fizikai lehetőségek megengedik. Ózd esetében ez például azt jelenti, hogy szeretnénk bevinni a végállomást a városközpontba, közel a helyközi járatú buszok végállomásához. Miskolcon a megyei kórháznál egy megállóhelyet létesítenénk az Új Csillagpont projekthez kapcsolódóan, és megközelítenénk a Miskolci Egyetemet is, karöltve Miskolc Város Önkormányzatával. Nyílván a reggeli és a délutáni órák jelentenék a nagyobb létszámú mozgást, ezért ezekben az időszakokban sűrített, vagy nagyobb kocsi számmal rendelkező járatok indulnának, ezek lennének az úgynevezett elővárosi szerelvények. Ilyen motorvonatokat tervez vásárolni a MÁV, ezekből szeretnénk annyit igénybe venni, amennyi kielégítheti az igényeket. Azt kell lehetővé tenni, hogy ha például felül valaki Ózd központjában a vonatra, akkor az Miskolcon a célállomásánál, vagy annak közvetlen közelében tegye le. A volt iparvágányokat áttekintve, belekapcsolva Miskolc kötöttpályás közlekedési rendszerébe (legyen az akár villamos), megoldható az elképzelés. A térség országgyűlési képviselőinek és dr. Mengyi Roland közgyűlési elnöknek az aláírásával eljuttatunk egy levelet ez ügyben Völner Pál közlekedési államtitkárhoz, aminek eredménye az lett, hogy a MÁV szakemberei végigjárták a vonalakat, megtekintették a helyszíneket, lehetőségeket. Az elképzelés nem kivitelezhetetlen, szeretnénk a tervezést mielőbb elindítani – adott tájékoztatást lapunknak Riz Gábor.

« Vissza
Impresszum | Közérdekű adatok | Adatvedelmi nyilatkozat