HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
hírek

Merre tovább, miskolci repülők?

2017. október 15. (vasárnap) 18:11
 
Ikarosz óta tudjuk, hogy az embereket hajtja a repülési vágy, ami a szerencsésebbeknek manapság rendszeresen meg is adatok. Van akinek utasként, van akinek katonaként, s van akinek sportolóként. Miskolcon több, mint nyolcvan éve működik a város szélén a reptér, de egyelőre csak 2019-ig látják a jövőt. Mennek vagy maradnak? – nem rajtuk múlik.

A helyzet bonyolult, ugyanis a terület egyik fele Miskolchoz, a másik pedig Szirmabesenyőhöz tartozik, a határ pedig kettévágja a kifutópályát. Természetesen maradni szeretnének, de mint Ablonczy Attila, a Borsod Megyei Repülő Klub elnöke  megjegyezte tősgyökeres diósgyőriként megérti, ha a város fejlődéséhez szükség van a területre, akkor költözniük kell, viszont, ha csak elveszik, de nem hasznosítják, üresen állna, azt tiszteletlenségnek tekinteté a 80 éves  miskolci repüléssel szemben. S miért is kerül mindez szóba? Mivel a sporttörvény alapján 2019-ben lejár a terület védettsége.  Nem tudják mit hoz a jövő. Vannak, ahol szívesen látnák őket, de nagyon nehéz olyan egybefüggő 1000X200 méteres, megfelelő domborzatú, távvezetékek nélküli területet találni.  A legjobb lenne, ha maradhatnának, de ha menniük kell, akkor tekintettel bizonyos ingatlanos előírásokra legalább 2-3 éves hosszabbításra van szükségük.

 [0_960] DSCF3409.JPG

Ablonczy Attila felhívta a figyelmet arra, hogy egy akkora iparvárosnak, mint Miskolc szüksége van legalább egy kisgépes reptérre, hiszen a befektetők szeretnek repülővel közlekedni (tudtával két miskolci cég anyavállalatának is van saját sugárhajtású gépe, amely legközelebb Debrecenben tud leszállni), továbbá itt működik a mentőhelikopter és a légi szúnyogirtásnak is itt van a bázisa, s akkor még a sok évtizedes gyermeknapi repülésekről nem is szült…

 [1_960] DSCF3405.JPG

Az a hiedelem tartja magát a repülőkről, hogy a gazdagok sportja, de ezt cáfolta az elnök, mondván a vitorlázás kimondottan olcsó, a tagoknak egy csörlőzés (kötéllel felhúzás) 1200 forint, ami tartalmazza a bérleti díjat is, s ha ügyes akkor akár 4-5 órát is repülhet egy körben. Az éves tagdíj 12 ezer. A motoros gépekkel történő repülés is elérhető a középosztálynak. Vannak sokkal drágább technikai sportok. Az egyesületnek jelenleg mindegy 80 aktív és ugyanennyi veterán tagja van. Aki ide jön, az jó közösségbe kerül, s kiemelte azt is, hogy a fiatalság fegyelmet, figyelmet tanulhat. Tevékenységük egybe esik a kormányzat honvédelmet erősítő céljaival is. Vannak elképzeléseik a folytatásról, a megújulásról, a fejlődésről, de először is egy reptér kell, mert e-nélkül nem lehet repülni…

 [2_960] DSCF3417.JPG

Remélhetően sikerül megegyezni a reptér jövőjéről a két tulajdonos önkormányzattal, mert nem csak hajózni, de repülni is muszáj.

S miközben a hangár előtt, az őszi napsütést élvezve beszélgettünk egymás után szálltak fel és le a gépek, induláshoz készülődött egy siklóernyős,

Vissza