HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
aktuális

Informatikát népszerűsítő kampánysorozat zárul a Miskolci Egyetemen

2021. december 21. (kedd) 08:23
 

A Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Karához tartozó Informatikai Intézet munkatársai öt éven át folytattak kampányt a középiskolások körében az informatikai képzés népszerűsítése céljából.

A projekt keretében több tucat középiskolát sikerült megszólítaniuk a beiskolázási rendezvények kapcsán, ahol bemutatták az egyetem informatikus képzéseit és igyekeztek segítséget nyújtani a pályaválasztásban.  

Hangsúlyozták, hogy mérnök-informatikus és üzemmérnök-informatikus alapszakon a Miskolci Egyetem szoftvermérnököket képez, akik az informatikai termékek előállításának teljes folyamatába bevonhatóak.  

A gazdaságinformatikusok a cégek gyártási és adminisztratív operatív tevékenységeit szervezni és optimalizálni képes szakemberek lesznek. A programtervező informatikusok pedig algoritmus fejlesztői munkakörben lehetnek sikeresek.  

Az elvégzett alapszaktól függetlenül, bárki folytathatja tanulmányait mérnökinformatikus mesterszakon, ahol a hangsúlyt jelenleg az adatbányászatra és a gépi tanulásra helyezik a képzés során.  

A program keretében számos alkalommal és helyszínen szerveztek programozási műhelyeket. A legnépszerűbb témák között volt Excel programozás VBA nyelven, adatelemzés Python-ban, grafikus programozás Java-ban, webes fejlesztés JavaScript-ben, alkalmazás- és játékfejlesztés Androidra, és Lego robot programozás.   Ezek a gyakorlatorientált programok kiváló lehetőséget teremtettek az informatikai alkalmazások sokszínűségének bemutatására és a tanárok közötti szakmai kapcsolatok építésére.  

LegoProgMűhely_1.jpg

Ugyancsak ez a projekt nyújtott támogatást ahhoz, hogy elindítsák a miskolci informatikus képzést megalapító Vadász Dénes nevével fémjelzett informatika szaktárgyi versenysorozatot.  

A verseny egyik jellegzetessége, hogy 2-3 fős csapatok nevezhettek programozói és alkalmazói kategóriában. Az első, levelező fordulóban kreativitást és csoportmunkát igénylő projekt feladatot kellett megoldani, ami a középiskolai tantárgyakhoz kapcsolódik, de további ismeretszerzésre ösztönöz.  

A második fordulóban a zsűri jelenlétében kellett megoldaniuk a csapatoknak a feladatsort. Alkalmazói szinten elgondolkodtató és kreativitást igénylő számításokat kellett végezniük az MS Excel szoftvert használatával, míg programozói szinten a játékosság volt a fő szempont. Ám a csapatmunka mindkét szinten elengedhetetlen volt a sikerhez!  

Verseny_eligazítás.jpg

Az elmúlt 5 év bebizonyította, hogy a középiskolás korosztály rendkívül nyitott a projektszemléletű versengésre. Nagyon sok lelkes fiatallal és ötletes feladatmegoldással találkoztak a szervezők.

Reményeik szerint a projekt lezárása nem jelenti a versenysorozat végét. Az érdeklődők a verseny weboldalán tájékozódhatnak a versennyel kapcsolatos időpontokról, feladatokról, a lezajlott versenyek eredményéről és ízelítőt kaphatnak a díjnyertes projektmunkákból.    

(A program az EFOP-3.4.3-16-2016-00015 számú „Főnix ME” - Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében című projekt Oktatási Innováció (2. részprojekt) projektelem keretében valósult meg.)      

Vissza