HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
hírek

A képességek fejlesztési irányai a visegrádi országok hallgatóiban

2022. október 27. (csütörtök) 08:08
 

Kommunikációban, üzleti ismeretekben és tárgyalástechnikában van szükségük a hallgatóknak fejlesztésre a visegrádi országokban ahhoz, hogy a munkaerőpiacon még jobban megállják a helyüket – tárta fel a közelmúltban egy nemzetközi felmérés. A többéves ProSkill projekt koordinátora a Miskolci Egyetem volt.

A Miskolci Egyetem által koordinált nemzetközi ProSkill projektben a hallgatókat, az oktatókat és a vállalati szakembereket is megszólították. A cél az volt, hogy feltárják: milyen készségek hiányoznak a visegrádi országok nyersanyag ágazatában. Továbbá a visegrádi országok vállalatainak munkaerőpiaci elvárásait és az egyetemek meglévő oktatási gyakorlatát hangolták össze. Ennek keretében a hallgatók képességeiről is végeztek strukturált felméréseket.

Bakó Tamás, a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának munkatársa, a projekt szakmai vezetője elmondta: a 640 ezer eurós projektben szlovák, cseh és lengyel egyetemekkel dolgozott együtt a Miskolci Egyetem. A tehetségkutató és tehetséggondozó projektben a résztvevők feltárták azt, hogy az üzleti élet szereplői mit várnak a hallgatóktól, milyen kompetenciákkal rendelkezzenek, amikor elhagyják az egyetemet. A projekt elemeinek bemutatása kapcsán hozzátette: felmérték és elemezték a bejövő hallgatók képességeit, azt követően pedig egy professzorokból álló bizottság összeállított egy stratégiát arra vonatkozóan, hogyan lehet csökkenteni a különbséget az oktatási módszerek fejlesztésével a vizsgált országokban.

bako_tamas.pngBakó Tamás, a Miskolci  Egyetem munkatársa

Fontos megállapítása a kutatásnak, hogy a műszaki kompetenciákon túl a nyersanyag ágazatban is a cégek 95 százaléka üzleti, valamint kommunikációs tudást és készségeket is elvár a munkaerőpiacon az elhelyezkedni kívánó hallgatóktól. A Gazdaságtudományi Kar szerepe ennek a kompetencia körnek a fejlesztésében is megjelent, ugyanis hallgatóikat esetmegoldások, szituációs játékok, tréningek, problémamegoldó feladatok segítségével támogatják, foglalta össze a tapasztalatokat Bakó Tamás.

Nemzetközi mentorprogram, egyetemek közötti tanulmányutak, nemzetközi versenyek is szerepeltek a kínálatban a Miskolci Egyetem koordinálásában a Geológusok Európai Szövetsége, a Sziléziai Műszaki Egyetem, a Szlovák Műszaki Egyetem és az Ostravai Műszaki Egyetem együttműködésében megvalósult ProSkill projektben.

Vissza