HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
autó-motor-sport

Harmadik verz(i)ó - Menetpróba: Toyota Verso 1.8 Luna

2009. október 14. (szerda) 13:59
 
Mi a jó abban, hogy a Toyota egyszerre jelenik meg Európa főbb piacain több jelentős modelljével? Nos, nekünk autós szakíróknak, az, hogy szinte szakadatlanul csemegézhetünk belőlük, az importőrnek az, hogy hangzatos reklámokat kreálhatnak hozzájuk, a vásárlóknak pedig – hm – hogy egyetlen szemvillanás alatt ürül ki a családi kassza.

[3_960] Toyota.jpg

Az Avensisbe már belekukkantottunk, megkóstoltuk az Urban Cruisert is, így most a Verso a soros. Mégpedig 3. Ja, három soros, benne hét üléssel. Egyszerre beül Bubor papa, Bubor mama és a Bubor gyerekek, azaz Buborék. Mert hely van bőviben – és mindez kifejezetten intelligensen ki is használható. Lehajtjuk a hátsó öt ülést és befér minden, szinte még az uni-verso is… Nem ám buktatgatunk-kiszerelünk, nem-nem! Itt csak szimplán, elegánsan lehajtjuk az üléseket és gyönyörű, sík felületet kapunk.

[2_180] Toyota-hatso.jpg [6_180] Toyota-csomagter.jpg

Ha pedig nem támad ellenállhatatlan rakodhatnékunk, csak használjuk ki a Verso egyéb, magától értetődő előnyeit. Hol is kezdjük? Itt van mindjárt a minőségérzet. Az ajtók rendkívül finoman tárulnak fel és hihetetlen precíz könnyedséggel záródnak. Kulcs bedug, elfordít, s a motor nem ordít. A hajtáslánc harmóniája hihetetlen. Mi is kell ehhez? No kérem, egy abszolút természetes fogáspontú, bársonyos kuplung, egy kimunkált váltó, egy ehhez tökéletesen hangolt motorkarakterisztikájú 1.8-as Valvematic erőforrás és egy habkönnyű kormányzás. Azoknak, akik sonkakezű hentesként kormányoznak, biztos nem jó, mert esetleg túl könnyű, túl diffúz és néma. Nekem isteni volt, lineáris és kellően kommunikatív. Az utazási élményhez a felfüggesztés finom ringása is hozzájárul, de a komfort nem megy a stabilitás rovására.

[5_960] Toyota4.jpg

Az egyetlen hibája a kocsinak, hogy „már megint új”. Vagy a régi nem volt még elég régi, hiszen gyakorlatilag két Corolla-generáció alatt kaptunk három Versót. Szerencsére a jelenlegi a leglátványosabb, ha nem is a szó abszolút, de toyotásan visszafogott értelmében.

[7_960] Toyota-muszerfal2.jpg

Belül a műszerfal sem a klasszikus galambszürke felejtésélmény. Félközépre tolódtak a műszerek, a kormány beletakar a fordulatszámmérőbe és a váltásra figyelmeztető lámpákba, a szellőzőrostélyból pedig jutott ide is, oda is. Tehát a Toyota is eljutott a hanyagabb elegancia világába, de közben szinte semmit nem vesztett funkcionalitásából és semmiképp sem slampos. Még nem olaszosan dívás, de a francia Riviérán levő tervezőstúdió laza mediterrán világa már ide is át-átszivárog. Ez pedig jólesik, felpezsdít. Nyilván vannak, akiknek még ez is kevés, de a konkurenciának is meg kell valahogyan élnie, és csendüljön fülünkbe Akio Toyodának, a cégalapító unokájának (a jelenlegi elnöknek) néhány mondata: „A fiatalok elfordulnak az autóktól. De mi voltunk, autógyártók, akik elhanyagoltuk az autók iránti szenvedélyünket.” Hamarosan jön tehát az érzelmesebb Toyoták világa.

Szilvásy Bence

 

Az egyik csoda a 7-ből

[4_180] Toyota3.jpgA Toyota új, jelentős modelljeinek egyike a Verso. Az új flottát a Toyota Motor Hungary óriási országos, „A Toyota 7 Új Csodája” nevű kampánnyal harangozza be. Jöhetnek szembe tehát vadonatúj Toyoták a monitorunkon, az éterből, óriásplakáton, illetve az utakon is, hiszen a márkakereskedők október 17-18-án nyílt hétvégét rendeznek, hogy a nagyközönség is megtapasztalhassa, milyenek a japán gigász legfrissebb modelljei.

 

Motor: 1798 cm3, DOHC 16V Valvematic    
Teljesítmény: 147 ( LE) 6400/min
Nyomaték: 180 Nm 4000/min
Hossz/szél./mag.: 4440/1790/1620 mm
Tengelytáv: 2780 mm
Csomagtér: 155/1696 l
Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 10.4 sec
Fogyasztás: 8.3 l/100 km
Üzemanyagtank: 60 l
Alapár: 5.325.000 Ft
Tesztautó ára: 6.930.000 Ft
Vissza